Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a mai napon hivatalában fogadta a Magyar Ásványolaj Szövetség illetékeseit - jelezte csütörtök esti közleményében a Nemzetgazdasági Minisztérium.
A héten tárgyal a kormány egy esetleges üzemanyagárstop bevezetéséről, miután az elmúlt hónapokban az egekbe szökött a benzinár Magyarországon. A döntés alapját a KSH új, heti szinten megjelenő statisztikája fogja képezni, amelynek az első közlése már meg is történt a múlt héten. Felmerül azonban a kérdés: jó lehet ez az adatforrás a megfelelő kormányzati következtetés levonására? Milyen hibái vannak az árfigyelő rendszernek? Mi a helyzet az adókkal? Egyáltalán, tényleg drága a benzin Magyarországon, indokolt az árstop?
A három nappal ezelőtti hírekkel összhangban lezajlott a Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter, valamint a Mol és a Magyar Ásványolaj Szövetség képviselői közötti egyeztetés. A rendkívüli megbeszélést az NGM közleménye szerint a magas hazai üzemanyagárak indokolták.
A nemzetgazdasági miniszter ma az Index kérdésére válaszolva közölte: a hét második felére behívta a Mol és a Magyar Ásványolaj Szövetséget egyeztetésre, ugyanis úgy látják, hogy van egy elcsúszás a megegyezésükben, miszerint a régiós középmezőnyben kell tartani a magyar üzemanyagárakat. De mégis mire lehet majd számítani a tárgyalást követően, hogyan tervezik csökkenteni a benzinárat?
Ismét jelzett az üzemanyagpiac szereplőinek a nemzetgazdasági miniszter: a régiós középmezőnybe kell tartozniuk a hazai áraknak, ha ez nem valósul meg, akkor be fog avatkozni a kormány. Adódik a kérdés: hol áll most a magyar benzin és dízel a környező országok áraihoz képest? Kezdhetünk félni, visszatér a benzinárstop réme?
Egy sajtótájékoztatón az Index kérdésére válaszolva elmondta Nagy Márton: a kormánynak van egy megállapodása a Magyar Ásványolaj Szövetséggel, ez alapján akkor kell beavatkozni az üzemanyagpiacon, ha az árak kiesnek a régiós középmezőnyből.
Üzemanyag árinformációs rendszer kialakításán dolgozik a Magyar Ásványolaj Szövetség (MÁSZ), a fejlesztés várhatóan február végétől szolgáltat árinformációkat - tájékoztatta a szervezet kedden az MTI-t.
600 forint fölé kúszott a benzin literenkénti ára Magyarországon, ennek apropóján Nagy Márton a Mol képviselőivel egyeztetett nemrég - a nemzetgazdasági miniszter szerint túl drága a magyar benzin, de lát lehetőséget az árak kiigazítására. Egyelőre nem tudni, hogy mire gondolhatott a miniszter, de az általunk látott lehetőségek mind komoly fejtörést okoznának a piacnak. Persze van egy negyedik opció, ami bár nem illik bele a Nagy Márton által közvetített keretrendszerbe, ehhez viszont a kormányzatnak úgymond a "saját háza táján kéne sepregetnie". Egri Gáborral, a Független Benzinkutak Szövetségének elnökével beszélgettünk.
Nemrég a lélektanilag fontos 600 forintos szint fölé kúszott a benzin literenkénti ára Magyarországon, ez pedig kormányzati körökben is kisebb frusztrációt okozott, ugyanis Nagy Márton a Mol képviselőivel egyeztetett a kialakult helyzetről. A nemzetgazdasági miniszter megüzente: túl drága a magyar benzin, de "látni az esélyt az árak kiigazítására". Hogy pontosan mire utalt ezzel a miniszter, azt egyelőre nem tudni, de elemzésünkben több módot is felsoroltunk arra, amiken keresztül közelebb lehetne húzni a régiós átlaghoz a magyar benzinárat - már csak az a kérdés, hogy ennek milyen ára lesz?
A hazai üzemanyagáraknak továbbra is a régiós középmezőnyben kell maradniuk – hangsúlyozta Nagy Márton a Magyar Ásványolaj Szövetséggel és a Mollal történő tárgyaláson. De hogyan is áll jelenleg a helyzet, a jövedéki adóemelés és a forintgyengülés közepette hogyan szerepel a régiós rangsorban a magyar benzin és a dízel? Milyen megoldások mentén lehet közelebb húzni a régiós átlaghoz a hazai üzemanyagárakat?
A kis magyarországi benzinkutak képviselői átadták petíciójukat a Karmelita kolostor köré húzott kordonnál a Miniszterelnöki Kabinetiroda munkatársainak. A kis kutak az ellen a kormányzati terv ellen tiltakoznak, amely jelentős adóemelést jelent számukra - jelentette a Népszava.
Egy hónapja jelentette be Nagy Márton, hogy havi rendszerességgel kér jelentést az üzemanyagkereskedőktől az árak nemzetközi és hazai alakulásáról, illetve az árak minél hamarabbi moderálására tett ágazati lépésekről. A havi rendszerességű egyeztetésre most került sor.
A bankoktól a gazdasági növekedés helyreállítása érdekében a kormány a hitelezés újraindítását várja el, de nem csak a pénzintézetekkel szemben van elvárása a kormánynak, Nagy Márton mostantól az üzemanyag-kereskedelmi ágazat szereplőitől havi rendszerességgel kér jelentést az árak nemzetközi és hazai alakulásáról, illetve az árak minél hamarabbi moderálására tett ágazati lépésekről. A kormány ultimátumára a Mol és a Magyar Ásványolaj Szövetség is reagált.
Az infláció letörése érdekében Nagy Márton mostantól az üzemanyagkereskedelmi ágazat szereplőitől havi rendszerességgel kér jelentést az árak nemzetközi és hazai alakulásáról, illetve az árak minél hamarabbi moderálására tett ágazati lépésekről. Hogy ez pontosan mit jelenthet, arról Gaál Gellértet, a Concorde elemzőjét kérdeztük meg.
Néhány hónap alatt 15-20 százalékkal, nagyjából 650 forintra ugrott a benzin és a gázolaj átlagára, ezzel ismét Magyarországon a legdrágább az üzemanyag a régióban – írja az rtl.hu. A drágulás okairól a Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkára beszélt. Grád Ottó azt is elmondta, a benzinár jelentősen nem, a gázolaj ára viszont kisebb-nagyobb mértékben még emelkedni fog a következő hónapokban.
Újabb jelentős üzemanyagár-emelkedésre számíthatunk péntektől a benzinkutakon, írja a holtankoljak.hu. A változás a benzint és a gázolajat is egyaránt érinti.
Kiugróak a tavaly decemberi értékek.
Percről percre tudósítunk.
A kiemelt beruházások ellen indulna népszavazás idehaza, de ezt a tárca nem szeretné.
Ha újra hatalomra kerülne az elnökjelölt.
Az Apple-nek számos kihívással kell szembenéznie a különböző üzletágaiban.
De nincsenek, véli az ING Bank vezető elemzője.
Sorra húznak el mellettünk az uniós országok.